reklama

Samonas....cí homo sapiens????

Rada by som vedela, či ten pocit alebo skúsenosti ako mám ja, majú aj iní ľudkovia a či som len ja akosi poznačená. Však povážte!

Písmo: A- | A+
Diskusia  (11)

Súčasnosť podľa mňa vôbec nie je jednoduchá, ale iste bola ťažšia v minulosti, v časoch mojich starkých. Niekedy som aj bola rada, že moja dobrá babička sa nedožila života po nežnej revolúcii, pretože neviem si predstaviť, ako by sa chúďa asi cítila, keby sa takmer vrátili časy jej ťažkej mladosti. Tým nechcem tvrdiť, že teraz je to zlé, iste nie je, ale....je to isto iste iné ako za socíku, keď sme vlastne za menej úsilia mali viac muziky. Teraz za tú muziku musíme viac zaplatiť, či už časom alebo aj mincami. No ja tvrdím, že ak niekto naozaj chce a snaží sa, na ulici nezostane a aj do toho hrnca niečo môže dať, samozrejme všetko podľa vôle a schopností, s výnimkou nešťastnej životnej situácie. Tam to je úplne o inom.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

 Podľa mojich skúseností zo života v Bratislave, presnejšie z pracovného života, máme sa fantasticky!!!. Prečo??? Prečo sa tak rúham??Nuž...vyrastala som síce v našom zaznávanom socíku, ale napriek tomu som bola naučená, alebo vychovaná, že v jedle sa neprple a hlavne..na žiadne jedlo sa nehovorí fuj! Učili ma to rodičia ale hlavne starkí, ktorí si asi dobre uvážili, že voľakedy boli radi, ak sa mohli riadne najesť a keď raz za týždeň mali mäsko. Vážili si jedlo, vážili si, že sa materiálne mali lepšie a veľmi ich urážalo ak niekto si trúfol povedať na jedlo fuj. Dodnes mi to zostalo. Aj svoje deti som viedla k tomu, že na jedlo sa také hanlivé slovo nepoužíva. Súčasnosť je zvláštna. Na jednej strane krajiny ľudia pracujú takmer za minimálnu mzdu a predsa vás dokážu pohostiť takmer ako kráľov a na druhej strane krajiny...na West side a hlavne pri Bratislave, majú toho oveľa viac, ale zároveň majú toľko negatívnych myšlienkových pochodov ktorými si zaťažujú myseľ, až to nedáva zmysel. Vonku je leto...fúúú, to sa nedá vydržať keby tak zapršalo.. Prší...bŕŕŕ...čo nesvieti slnko??? Z diaľky sa blíži pani oblečená veľmi pestro. No..tá teda vyzerá, čo sa nevidí??? V jej veku??!!! Mladá žena ktorá má vizáž modelky...pche!! Tá teda vyzerá, aj r.ť má väčšiu ako...ako kolegyňa ktorá má aspoň 100 kíl. Mohla by som pokračovať, ale chcem sa dostať k pointe s jedlom.  V práci máme na výber asi z piatich možností dobre sa najesť. V jedálni??? Nuž..to mäso je hnusné, nedovarené, nedopečené. Také grcy jesť odmietam.! To bol prvý prípad. Ďalší...keď už je všetko akože ok, tak sa aj tak niečo nájde...ako to, že máme dnes viac na výber ako včera??? Čo tým sledujú??? A prečo sme včera mali menej ako dnes??? A prečo kuchárka chytila ten tanier tak ako chytila??? Dotkla sa rukou kúska knedle, veď ochorieme!!!Bože...to jedlo je studené, polievka je horúca ...fúúj, ja také grcy jesť nebudem!! Priznám sa, že občas aj ja trochu zamrmlem ak jedlo je nedosolené, ale snažím sa na všetko pozerať tak, že sa v celku slušne najem za 82,-Sk aj s polievkou  a šalátom k hlavnému jedlu. A často krát mám chuť ísť na obed radšej sama, aby mi žiadna dobrá duša nekazila moju chuť aj nadšenie do jedla. Naozaj mi to už začína vadiť. Niekedy sa pýtam sama seba, či sú tie dušičky až tak dobré kuchárky, že sa vždy všetci po ich výtvoroch oblizujú a že doma majú stále lukulské hody. Samozrejme, ak je niečo čo sa nám nepáči, môžeme o tom diskutovať, ale ísť sa najesť s tým, že už od rána som negatívne naladená a len hľadám chyby...tak to radšej nie, ďakujem, neprosím. Myslím, som presvedčená, že sme náramne rozmaznaní, máme takú obrovskú možnosť výberu, že sme úplne zabudli na to ako to bolo asi pred dvadsiatimi rokmi. Takmer žiadny výber a mám dojem, že až takí ufrflaní sme neboli. Alebo mám zlú pamäť??? Nevážime si už takmer nič...všetko berieme ako samozrejmosť a nevieme sa z ničoho tešiť. Ale vieme sa tak krásne samonas..ť!! 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Stojí to vôbec zato?

Ildikó Čambálová

Ildikó Čambálová

Bloger 
  • Počet článkov:  7
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som komunikatívny a otvorený typ človeka.Znamenie blíženec. Zoznam autorových rubrík:  Moje skúsenostiÚvahy o človekuSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu