reklama

"Moja" Bratislava

Milí priatelia, túto úvahu píšem  s vedomím, že mám  v poslednom čase zo seba pocit, akoby som bola niekym kto začal viac používať a vyjadrovať svoje kritické myslenie. Občas mi to aj vadí, ale potom si poviem, že to asi tak má byť, pretože chodím po svete a vidím, počujem, premýšľam a hlavne pociťujem.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (11)

Teraz konkrétne chcem napísať o tom, ako mám rada naše hlavné mesto. Páči sa mi, napriek rôznym názorom, že na Bratislave nie je takmer nič pekné. Ale je. Som dievča z dediny a dlhé roky som sa pohybovala hlavne v Sládkovičove a pár rokov aj v okresnom meste. Je to už deväť rokov, čo pracujem v Bratislave a páči sa mi čoraz viac. Priam cítim ako dýcha, pulzuje a ako potrebuje uznanie. Uznanie od človeka. Uvedomujem si, ako ju vlastne využívame. Každodenne kráčame po jej uliciach, aby sme prišli do zamestnania,navštevujeme jej obchody, kaviarne, kultúrne podujatia a....nevážime si aká je Bratislava pohostinná, priateľská. Prečo? Stačí pozrieť na chodníky, na cesty, parky a vidíme kopu špiny, odpadkov, špakov. Je mi z toho naozaj ťažko na duši. Prečo väčšina z nás takto znevažuje svoje mesto?? Je jedno odkiaľ sme do Bratislavy prišli, či v nej bývame alebo nie, je to mesto v našej krajine. A nevážime si ani našu krajinu. Toto je naša vizitka. Ak si nevážime akékoľvek miesto v našej krajine, či už je to malilinký kútik, alebo veľké mesto, znamená to, že si nevážime krajinu ako celok. A hlavne, nevážime si samých seba. To je už naozaj veľmi smutné. Bez váhania odhodíme papier kdekoľvek sa nám to hodí, odhodíme cigaretový ohorok (špak) bez akého koľvek spytovania si svedomia..sme predsa domaL. Len čo však prejdeme za hranice, napr. do Rakúska, dávame si veľké BACHA, aby sme niekde niečo ani náhodou nezahodili!! Veď tam sa to nesmie. Hm...osobne som to zažila a bolo mi z toho všeliako. Keď sa to nesmie v Rakúsku, prečo sa to smie u nás??? Prečo nemáme páky, aby sme nedisciplinovaných občanov priviedli k slušnosti??? Nie sú peniaze??? Tomu už po tých rôznych spreneverách a gate-och aj na najvyšších miestach jednoducho neuverím. Nie je OCHOTA!! Nie je ZÁUJEM!!

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Vezmime si naríklad Hlavnú stanicu, ktorá je pre mnohých turistov prvým kontaktom s našim hlavným mestom. Hlavná stanica je hanbou mesta. Tu už končí akákoľvek sranda. Hlavná stanica smrdí, je neúnosne špinavá a celkovo budí dojem akoby tu bola pre ľudí len nasilu a hlavne na chvíľu. Pýtam sa, čo robí magistrát, alebo tí ktorí sú priamo kompetentní? Kedy už začnú niečo robiť aj s touto dôležitou časťou mesta?? To, že nie sú peniaze už neobstojí. Každý z kompetentných to opakuje ako papagáj, ako obohratá platňa. Na magistráte a nie len tam, ale na všetkých kompetentných miestach sú, respektíve mali by byť ľudia,ktorí majú schopnosti, zručnosti aj vedomosti, aby mohli zastupovať občana. Teda sú tam aj preto, aby zohnali peniaze!! Inak tam nemajú čo robiť. A to platí o všetkých „papalášoch" ktorých si občania zvolili.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Toto je čisto môj subjektívny názor, píšem len za seba, ale myslím, že ani iným cestujúcim nie je jedno ako stanica vyzerá.

Ale tento príspevok nie je len o stanici. Je to hlavne o človeku a jeho rebríčku hodnôt. Vyzerá to, že ten rebríček máme riadne nízko.:-((

Ildikó Čambálová

Ildikó Čambálová

Ildikó Čambálová

Bloger 
  • Počet článkov:  7
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som komunikatívny a otvorený typ človeka.Znamenie blíženec. Zoznam autorových rubrík:  Moje skúsenostiÚvahy o človekuSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu